Perhatian

Blog ini kurang sesuai dilayari dengan Internet Explorer. Sila Gunakan Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk paparan yang terbaik.
‏الكلمة الحكمة ‏ ‏ضالة المؤمن ‏ ‏فحيث وجدها فهو أحق بها
Al-Hikmah adalah barang yang hilang dari orang mukmin, maka di mana saja ia dapati, dia adalah orang yang paling berhak terhadapnya. (Riwayat Tirmizi).

Khamis, 27 Mei 2010

Ini Post Pertama

بسم الله
والصلاة والسلام على رسول الله
أما بعد


Syukur ke hadrat Ilahi. Ini merupakan entry pertama untuk blog ini. Harapnya dengan blog ini ana dapat istiqomah dan tidak menjadikan blog ini seperti blog - blog ana yang sudah. Hilang fokus dan tak istiqomah langsung. Nak tulis entry yang baru cukup punya susah... Hehe...

Mengenai judul blog ini pula ianya datang sendiri. Seperti yang kita tahu, 'hikmah' di sini bermaksud ilmu, atau boleh juga dipanggil 'sunnah'. Perkataan asing pula sengaja disandarkan sempena sabda Rasulullah Shollallahu 'alaihi wa sallam;

بَدَاَ اْلاِسْلاَمُ غَرِيْبًا سَيَعُوْدُ غَرِيْبًا كَمَا بَدَأ فَطُوْبَى للغُرِبَاءِ

Permulaan Islam itu asing, dan akan kembali asing sebagaimana ia bermula. Maka berbahagialah orang yang asing (Hadith Riwayat Muslim dari Abi Hurairah)

Okelah. Cukup sekadar ini sebagai pembuka blog. Insya-Allah, dalam entry yang akan datang kita akan sama - sama berkongsi dalam mengembangkan lagi da'wah Islam di atas mukabumi Allah ini.

Wallahu a'lam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular